söndag 22 april 2012

En riktigt rolig lek!

Idag har vi lekt en riktigt rolig lek! Vi doppade nappen i fisksoppan och gav till Benjamin. Och han stoppade den i munnen. Om och om igen! Utan kväljningar. Utan sura miner. Utan att spotta och fräsa.

Det var en riktigt rolig lek. Jag jublade inombords och ville leka länge. Benjamin tyckte också att det var roligt men tröttnade lite fortare än vad jag gjorde...

Det var roligt att ge nappen till varandra. Att nappen smakade fisksoppa varje gång han fick tillbaka den verkade inte göra något. Han stoppade den i munnen när han fick den och tog sedan ut den självmant och gav tillbaka den.  Han smackade lite och slickade också på sina kladdiga fingrar. Om det någon gång var för mycket soppa på nappen så tog han bort det överflödiga. Några droppar i taget räckte.

Några droppar räckte även för mig. Det är faktiskt det mesta han ätit någonsin, förutom flaskan förstås och någon halv tesked morotspuré för ett år sedan...

Det var en riktigt roligt lek. Och samtidigt ett stort allvar. Jag tror att Benjamin också uppfattade det. Jag tror han kände att han gjorde något viktigt. Jag tror att han var glad och stolt för att han vågade. Jag tror han kände sig modig som övervann sin rädsla!

Glad, stolt och modig. Det är min Benjamin det!

Hmm, det är nåt konstigt på den här nappen...
Långsamt. Försiktigt. Båda händerna ger bättre kontroll.
Oj, det känns annorlunda men inte så dumt ändå!
Bita lite!
Hallå där, vad flinar du år?
Slänga nappen på golvet!
Börjar tröttna nu...
Nej, nu är det inte roligt längre!


1 kommentar: