onsdag 10 september 2014

Artikeln i Metro

Gårdagens Metro innehöll en artikel med rubriken "Fler söker vård för barn som inte vill äta".
Egentligen borde jag väl bli lite glad att problematiken uppmärksammas men nej... Jag blir bara provocerad! Och arg. Jag tror att det handlar om två saker.

För det första blir jag arg för att det inte någonstans nämns något om sondavvänjning. Jag fattar såklart att man inte kan vänta sig mer av en kortfattad artikel i Metro men ändå... det kan inte vara en långsiktig lösning att sondmata ett barn som kan äta själv! Jag hoppas innerligt att den charmerande lilla flickan i artikeln inte bara har fått en knapp på magen utan också en plan för hur hon så småningom kan bli av med den.

Sen blir jag arg för att det är en logoped från Folke Bernadotte regionhabilitering som intervjuas i artikeln.  (För övrigt logoped nummer 5 som jag skrivit om tidigare). De skriver på sin hemsida "Vi tror inte att barn börjar äta mer för att man slutar ge sondmat". Vi är många som vet motsatsen! Vi är ju inte riktigt överens; jag och logopederna från Folke Bernadotte... enkelt uttryckt.

Tänk om jag hade fått vara med i artikeln själv! Med Benjamin bredvid bilden på den lilla flickan och mamman med den stora sondsprutan. För att ge lite perspektiv.

Men jag kan ju i alla fall länka detta inlägget i kommentarsfältet till artikeln. Alltid är det nån som läser. Välkommen hit i så fall. Välkommen att läsa om Benjamins väg mot att äta riktig mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar